01
normal site için tıklayınız
Anasayfa | Son Dakika | Gündem | Yazarlar | Astroloji | Hava Durumu | Sinema | TV Rehberi
24.04.2008

Hipertansiyon soruları cevapları 6

6. BÖLÜM

Türk İç Hastalıkları Uzmanlık Derneği ve Hurriyet.com.tr'den dev işbirliği. 3 bin uzman doktor sağlıkla ilgili tüm soru ve sorunlarınızı cevaplayacak. İlk konu hipertansiyon. İşte sorularınızın cevapları.
SORU
Merhabalar , annem 54 yasında ve ben kendimi bildiğim bileli hipertansiyon hastası normal tansıyonu 14 / 18 zaman zaman 24 oluyor 6 ayda bir ilac degıstırıyor doktor bır ara seker problemı cıkmıstı ama o sorun ortadan kalktı kalp uzmanınada gorundu kalple ılgilide herhangı bır probleme rastlanmadı sorum su hipertansiyon hastalarının dikkat etmesi gereken en önemli sey nedir neler yemelı ve gunluk yasamlarında nelerı yapmalılar tesekkurler
CEVAP
Sayın Arslan, Annenizin kan basıncını uygun ilaç rejimi ile 14/9'un altında tutmak gereklidir.Ek olarak uygun diyet,az tuzlu yemek ve fizik egzersiz kan basıncının daha rahat kontrolünü sağlayabilir.
SORU
10 yıldır her sabah düzenli olarak ilaç alıyorum.Bugüne kadar hiç aksatmadım.Hiçbir şikayetim yok,şu anda Preterax kullanıyorum.Ara ara tansiyonumu öçtürüyorum,şu anda menepozdayım,tansiyon yüksekliğine neden olurmu?Teşekkür ederim.
CEVAP
Sayın Çelikoğlu, Menapoz sonrası dönemde kadınlarda hipertansiyon sıklığı artar.Sizin şu anda kan basıncınız kontrolde ise ilacı değiştirmeye gerek yoktur..Kan basıncınızı izlemeye devam ediniz.
SORU
Merhaba, 2 ay kadar önce sürekli baş ağrısı şikayetiyle tansiyonumu ölçtürdüm ve 13.5-8.5 olarak çıktı. 10 gün kadar yapılan ölçümlerde genelde bu değere rastlandı. Yapılan tetkiklerde tansiyona etki edebilecek bir bulgu bulunamadı. Doktorum Dideral hapını sabah-akşam yarım olarak kullanabileceğimi söyledi. Ben de 1 ay kadar bu şekilde kullanıp bıraktım. Şu sıralarda ise tansiyonum düşük seyrediyor. Gündüz vakti 10-6 olabiliyor. Sizce ne yapmalıyım? Diderali kullanmaya devam edeyim mi? Teşekkür.
CEVAP
Sayın Aydın, Şu anda ilaç ihtiyacınız var gibi görünmüyor.Kan basıncınızı düzenli izlemeyi sürdürünüz.
SORU
18 yaşından beridir tansiyon hastasıyım. Son doktor kontrolunda tansiyon hapı içmeye başladım (10mg enapril) şu anda tansıyonum normal, hapı bırakıram bir sorun yaşar mıyım, bir de tansiyonun nereden nkaynaklandığını tesbiti için ne yapmam gerekiyor.
CEVAP
Sayın Kayıplar, Muhtemelen kronik hipertansifsiniz.Altta yatan bir hastalık olup olmadığını  doktorunuz uygun yöntemler ile belirleyecektir.İlaç ihtiyacınızın  devam edip etmediğini  kan basıncınızın düzenli takibi gösterecektir.
SORU
Öncelikle ilginize şimdiden tesekkur ederim ben by-pas ameliyatını 8 sene once oldum. ayrıca 3 sene once stent takıldı rutin kontrollerimi yaptırıyorum.Tansiyonum her zaman normal seyrederdi.fakat dun ilk defa 18/9 a cıktı yuzumde ve ensemde yanma hissettim.kontrol altına aldık daha sonra tekrar yukseldi gun içinde .ertesi gun normale dondu tansiyon ilacı kullanmıyorum sizce ne olabilir şimdiden tesekkurler
CEVAP
Sayın Ateşok, Kan basıncınızı dikkatlice izlemeye devam ediniz.Direnen yüksek değerler tansiyon ilacına ihtiyacınız olduğunu gösterebilir
SORU
Tansiyonum yüksek lakin 12 /17 yukarısı olmadan hissetmiyorum birde sinirlenince yükseliyor ilaç kullanıyorum öneriniz
CEVAP
Sayın Akkaya, Kan basıncınızı sizde hiçbir yakınma yaratmasa bile ,organ hasarını önleme adına 13/8  civarına ilaç yardımı ile  indirmeniz  kritik önem taşır.
SORU
Büyük tansiyonum 13 ten aşağı düşmüyor,küçük ise 9 dan aşağı düşmüyor.Doktorumun verdiği ilaçlar ilerde daha fazla yükselmemesi için 5 mg Deliks,fayda etmeyince 50 mg Belok verdi ama fayda etmedi,küçük 10 büyük 16 ya kadar çıkabiliyor aşırı stresli iş ortamım var.Dideral 40 mg hapın sabah yarısını içtiğimde beni çok rahatlattı.Devam edeyim mi ilerki dönemlerde zararı olabilir mi?Diğer ilaçları bıraktım 2 aydır Dideral kullanıyorum.Doktor müşterim alışkanlık yapabileceğini söyledi.Teşekkürler..
CEVAP
Sayın Helvacı, Eğer kan basıncınız şu anda kullanmakta olduğunuz yarım tablet dideral ile kontrol altında ise sizin temel sorununuz hipertansiyondan daha çok iş stresinizin yarattığı sorun olabilir.Psiliatrik destekden yarar görebilirsiniz.
SORU
Kardioloji, 17/10 tansiyon değeri için günde 1 Verapamil SR 240 mg verdi. 1 aydır 11/7 görünüyor ve migren diye bildiğim ağrılarım önemli derecede kayboldu. Bu doz başlangıç için fazlamı ? çevremde hep 80 mg kullananları görüyorum.tşk.
CEVAP
Sayın Demir, İlaçları birbirleri ile karşılaştırır iken miligramlarına aldırmayınız.Her ilacın etkin dozu farklıdır.Yani kan basıncının kontrolü bir ilaçta 2 mg ile gerçekleşir,bir diğer ilaçta 240 mg ile gerçekleşir.Bu 2 mg'lık ilacın daha kuvvetli olduğu yada 240 mg'lık ilaçta yan etki çıkacağı anlamına gelmez.Sizin kan basıncınız mükemmel görünüyor.İlacınızı sürdürünüz.Eğer kan basıncı sizi rahatsız edecek boyutta düşer ise ilacınızın dozu yeniden düzenlenebilir.
SORU
Merhaba. Ben yüksek tansiyonla hamileliğim döneminde tanıştım ve o günden sonra aralıklarla tansiyonum 22'leri buldu. Her türlü tetkik yapıldı sonuçlar temiz çıktı. Co-Diovan 160/25 kullanıyorum. Aşırı sıkılıp üzüldüğümde hemen tansiyonum yükseliyor. Ne yapmalıyım?
CEVAP
Sayın Aydın, Aşırı gerginlik anlarında kan basıncınızın yülselmesi doğal bir reaksiyondur.Ancak bu ölçüsüz oluyor ve genel kan basıncı seyrinizde yükseklerde gidiyor ise ilaç programınızın güçlendirilmesi düşünülebilir.
SORU
3 yıldır tansiyon hastasıyım hamilelikte tansiyon sakınca yaratırmı.
CEVAP
Sayın n, Kan basıncınız kontrol altında ise ve gebelikte risk yaratan başka bir hastalık yok ise gebe kalabilirsiniz.Doğal olarak gebelik zehirlenmesi riskiniz tansiyonu yüksek olmayan bir kişiye göre daha fazladır.Ancak yine de yakın takiple gebeliği sürdürebilirsiniz.
SORU
Hocam eşim yaklaşık 6 yıldır tansiyon hastası........... isimli ilacı kullanıyor.Bu ilaçlar bir süre sonra vücutta bağımlılık yaratır mı?En kuvvetli ilaç dahi olsa bir sure sonra etkisi biter mi?Ömür boyu etkili midir?Hamile kalabilir mi?Çocuk doğurmasında ne gibi sıkıntılar yaşayabilir?Teşekkürler..
CEVAP
Sayın E U, tansiyon ilaçları bağımlılık yaratmazlar,ömür boyu kullanılabilirler.Etkileri zamanla azalmaz.Eşinizin gebe kalmasında eğer hipertansiyon dışında bir sorun yok ise bir sakınca yoktur.Ancak kullanmakta olduğu ilacın gebelikte daha güvenli kullanılabilen bir ilaçla değiştirilmesi gereklidir.Gebelik boyunca yakın izlem önemtaşır.
SORU
Merhaba..ben hüpertansiyonmuyum... öncelikle arada bir burnum kanamakta ama bunların neden damarlarımın ince olmasıymış... başımda arımakta ama bunun neden sinuzid olmaktaymış... ama incelidiklerime göre burun kanaması ve baş arısı olmasından dolayı biraz telaşlandım... panik atak olduğum için herşeyden çok etkileniyorum ondan dolayı sizlerin yardımına ihtiyacım oldu... hiper tansiyonmuyum ve hiper tansiyonum varsa nasıl yenmeliyim... Teşekrler...
CEVAP
Sayın Asena, Kan basıncınızın düzenli olarak ölçülmesi sizin hipertansiyonunuz olup olmadığını gösterecektir.
SORU
2 yıldır tansiyon hastasıyım çok sık idrara çıkmam doğalmıdır acaba
CEVAP
Sayın Atalay, Kan basıncı yüksekliğiniz sürüyor ise idrar çıkma sıklığınız artar.Kullandığınız ilaç de eğer idrar söktürücü niteliğe sahip ise idrara  çıkma sıklığınızı artırır.Bu iki durum yok ise  durumu doktorunuzla tartışınız.
SORU
10 yıldır tansiyon ilacı kullanıyorum , bırakma gibi bir şansım olabilirmi,eğer bırakma şansım yoksa ilerleyen zamanda bana tansiyon ilacının ne gibi yan etkileri olabilir.
CEVAP
Sayın Kaytaz, 10 yıldır ilaç programında iseniz muhtemelen ilacı bırakmanız güçtür.Günümüzde kullanılan ilaçlar genellikle az yan etkili ilaçlardır.Hekim kontrolünde sürekli alınabilirler.İlacı bırakmak ancak ilaç dışı tedavi yöntemlerinin (tuz kısıtlaması,kilo verilmesi gibi) etkin uygulanması ile mümkün olabilir.
SORU
Altı ay önce doktor kontrolünde hiper troit (graves), hiper tansiyon ilk ölçümler 17 ye 10 gibi değerler tespit edildi ve kolestorolüm yüksek çıktı total kolestrol 236 kötü huylu 167 iyi huylu lolesterolüm ise 42 çıktı. Kullandığım ilaçlar tansiyon için diovan 160 mg. Kolesterol için crestor ve troit için propcil kullanıyorum. SORU tansiyon ilacımın mg'nın yüksek olduğunu düşünüyorum.Birde troid tedavimle birlikte tansiyon hastası olmaktan kurtulabilirmiyim.
CEVAP
Sayın Zengin, Tiroid hastalığı tedaviniz ile kan basıncınızda kontrol altına girebilir.Kullandığınıuz ilacın dozundan çok kan basıncınızı kontrol edip etmediği önem taşır.