23 Ağustos 2014
normal site için tıklayınız
Anasayfa | Son Dakika | Gündem | Yazarlar | Astroloji | Hava Durumu | Sinema | TV Rehberi
09.02.2008

Orijinal, sihirli, düşsel ve canlı olma zamanı

Melda Narmanlı ÇİMEN

Trend avcıları, gelecek sezonun moda renk, motif ve tekstil trendlerini araştırıyor.
En büyük fuar şirketlerinden Messe Frankfurt, her sene bu araştırmalardan çıkan dört büyük dekorasyon ve tekstil trendini bir kitapta topluyor. Bu yıl da uluslararası trend ajansları, Alvisi e Alvisi, bora.herke, Carlin, Concept Magenta ve Stijlinstituut Amsterdam bir araya geldi, yeni sezon kodlarını belirledi. Onlar diyor ki, 2008 orijinal, sihirli, düşsel ve canlı olma zamanı!

öşemelik kumaşlardan perdeye, desen tasarımlarından termal baskılara, yastıklardan yatak takımlarına, duvar kağıtlarından halılara kadar ev tekstilinin her yönünün yansıtıldığı Frankfurt Heimtextil fuarı, her yıl kaçırılmaması gereken bir sektör randevusu. Messe Frankfurt tarafından düzenlenen bu fuar, bu sene 9 Ğ 12 Ocak tarihleri arasında 38. kez düzenlendi ve sektörünün yeni fotoğrafını çekti. Geçtiğimiz yıl 500’ü Almanya’dan, 2.407’si Almanya harici 68 farklı ülkeden gelen 2.907 katılımcı firma, fuar alanında ziyaretçilere yeni ürün ve farklı hizmetlerini sergiledi.

"Stil, tavırdan çok daha fazlasıdır" mottosuyla yapılan fuar, sunduğu geniş ev tekstili ürün gamının yanı sıra, trend forumları, workshop’lar, uluslararası arenada olan yenilikler hakkındaki yapılan konuşmalar, seminerler ve yarışmalarla da bu sene katılımcı ve ziyaretçilerine keyifli günler yaşattı.

Fuar kapsamında hazırlanan çalışmalardan biri de, 5 trend ajansının fikirleriyle oluşturulan trend kitabıydı. 2008 yılını "orijinal, sihirli, düşsel ve canlı olma zamanı!" olarak belirleyen bu kitap, sezonun trendlerine gönderme yapan bu dört anahtar sıfatı farklı yönleriyle ele alıyordu.

Orijinal

"Orijinal", ana motifi doğayla iç içe yaşam olan bir konsept. Yeni ve eski, mantar ve metal, keçe ve plastik gibi el yapımı olan ürünlerle işlenmiş ürünler bu konseptte bir arada bulunuyor. Bitkilerden ve doğallıktan etkilenen tasarımlar, ürünler ve yüzeyler, kumaşta, modada ve dekorasyonda ortaya çıkıyor. Daha önceleri spor ve yürüyüş kıyafetlerinde denenen kumaşlar, bu kez mobilya ve iç dekorasyonda kullanılıyor. Renk paletinde haki ve koyu beyaz gibi doğayı çağrıştıran renkler bulunuyor. Bu renkler pembe gölgelerle tamamlanıyor ve canlı ana renklerle karıştırılıyor. Bu konsept, ilhamını Japon mimar Toyo Ito, İtalyan mobilya üreticisi Porro, Amerikalı artist Elizabeth Peyton ve İtalyan moda markası Prada’dan alıyor.

Sihirli

Bu konseptin sembolü ise Brüksel’deki "Atomium". Tasarımcıların görüşüne göre, bu geleceğe güven ve optimizmi simgeliyor. Modern lüks ile art deco’nun füzyonu, fütürist vizyonlar ve moderne duyulan tutku ve minimal dekorasyon stilleri, "sihirli" konseptinin kodları. Dramatik ve modern hikayeler anlatıyor; masallardan esinlenen tasarımlar, kumaşlar, yüzeyler ve mobilyalar ev dekorasyonunda oldukça yaygınlaşıyor. Koyu, gizemli renkleri petrol yeşili, koyu gri ve leylak rengi tamamlıyor. Açık vurgulu renkler ise bu renkleri bütünlüyor. Moda markası Balenciaga, Fritz Lang’in filmi Metropolis ve Fransız tasarım dehası Philippe Starck, bu konsept için ilham verenler.

Düşsel

Trend kitabının bir diğer bölümü olan "Düşsel" konsepti, fütüristik, ultra modern ve sade olanı temsil ediyor ve bu özellikleri alışagelmemiş materyal kullanımıyla birleştiriyor. Metalik, düz, parlak ve hislere hitap eden ürünler bu trendin temelini oluşturuyor. Doğruluk ve ruh bu anlamda önem kazanıyor. Fonksiyonellik ve açıklık, karışık ve renkli dekorasyonla yer değiştiriyor. Yüzeylere uygulanan değişken yaklaşımın yanı sıra, sarı ve açık mor gibi pastel ve modern renk kullanımı bu trendin ana özelliklerden.

Canlı

Hollanda Hilversum’daki cephesi film karelerinden oluşan Media Centre, bu temanın sembolü olmuş. Yüksek teknoloji, sportif çizgiler, 60’lı yılların tasarımları, hacimli görünümler yeniden bir araya geliyor. Mizah ve plastik, neon ışııklandırmayla parlak biçimde renklendirilmiş XXL boyutları, ışıltılı ve dinamik yüzeyler bu görünümün işaretleri. "Canlı" trendinin tek renkli renk şeması canlı neon bir spektrumda yansıyor. Bu spektruma siyah ve beyaz da eklenebiliyor. Mimar Neutelings Riedijk, mimar Ron Arad, tasarımcı Ettore Sottsass, tasarımcı Patricia Urquiola, tasarımcı Marcel Wanders, tasarımcı Jamie Hayon ve İtalyan mobilya üreticisi Kartell, bu trendi etkileyen isimlerden.

2008 tekstillerinde neler ön planda

Sezonun renk skalasının başrolünde farklı tonlarıyla mor var.

Pek çok kumaş, metal, bronz, altın ve gümüş ışıltılarla hareketlendirilmiş.

Çift taraflı dokumalar farklılık yaratıyor.

Chintz’in muhteşem geri dönüşü yaşanıyor.

Floral desenler hiç olmadıkları kadar popüler.

Favori dekoratif motifler arasında kuşlar ve kelebekler var.

Çizgili kumaşlarda çizgilerin kalınlığı 30 cm’e kadar genişleyebiliyor.

60’lı yılların desenleri büyük boyutlarda kullanılıyor.

Kandinsky tablolarını anımsatan kumaşlar çok moda.

Farklı materyallerin bir araya getirilmesiyle üretilen kumaşlara çok sık rastlanıyor.


Hediye bir kitap

Elle Decor dergisinin şubat sayısıyla birlikte verdiği "Yaratıcı Evlerden Yatak Odaları" kitabı, farklı stillerde 70 yatak odasını bir araya getiriyor. Doğal, klasik, egzotik ve teatral tarzlara sahip örneklerden biri, yatak odanız için tam aradığınız ilham kaynağı olabilir.

Rafine zevkler

Promemoria, Tresserra Collection, Fendi Casa, Carmani/Casa gibi koleksiyonları bünyesinde barındıran İsmet Mobilya, Giorgetti koleksiyonuyla da çok iddialı... 2007-2008 Giorgetti Koleksiyonu’ndaki Massimo Scolari Theo masa, kalın üfleme camdan yapılmış ayaklarıyla göz dolduruyor. Theo masa ile uyumlu Dora sandalyelere gelince; sırtı kavrayacak şekilde perdahlanmış alüminyum detayıyla öne çıkıyor. Mobilyaları İsmet Mobilya’nın İstanbul-Etiler ve Ankara-Çankaya Showroom’larında bulmak mümkün...