20 Nisan 2014
normal site için tıklayınız
Anasayfa | Son Dakika | Gündem | Yazarlar | Astroloji | Hava Durumu | Sinema | TV Rehberi
13.07.2007

Bana öyle bir şey sat ki gidip arasalar da bulamasınlar



- Hiçbir arkadaşımın evindekinin benzerini istemiyorum, öyle bir şeyler koy ki, bende gördükten sonra gidip arasalar bile bulamasınlar.



- O zaman ufkunuzu açık tutun, göstereceğim şeylerin farkını kabullenin, size 4 tane ayağı olan bir sandalye göstermeyeceğim...
Bu diyalog, iç mimar Beyza Ermiş ile Ankaralı bir müşterisi arasında geçiyor. "Bu taleplerin de geleceğini biliyorduk ve karşılamak zorundaydık" anlayışı, Merkezi Ankara’da bulunan Hikmet Mobilya’yı, Living Concept’e götüren yolun da temel taşı. İthal yeni ürünler seçildikçe ve İtalya’dan firma yetkilileri gelip gitmeye başladıkça, mağazanın formu değişmiş. Hikmet Mobilya, ithal ürünlerini Addressistanbul’daki şubesinden ayırıp, Fulya’da yeni bir mağazada satma kararı almış. İsmi bulmakta da zorlanmamışlar, en sevdikleri marka Living Divani’yi andırsın derken firmadan bir dostları, ’Burası yaşayan konseptlerin olduğu bir yer adı, Living Concept, olsun’ demiş, tabela asılıvermiş.

BİR EVDE 15 MARKA

Hikmet Mobilya’nın sahiplerinden iç mimar Beyza Ermiş anlatıyor: "Bir koltuk takımının yanına, ona en çok yakışacak masayı, büfeyi koymamız lazım diye düşündük ve farklı markaları kombine ettik. Mobilyaları güzel gösterecek sehpaları, girişteki vestiyeri, salon ve yatak odasındaki tüm aksesuvarları hatta aydınlatmaları da... Tek bir firmadan konseptler yaratamazsınız. O markanın sınırlarıyla sınırlı kalırsınız. Aynı zamanda Ayşe Hanım’la Zeynep Hanım’ın evi aynı olursa biz o zaman mimari bir iş yapmıyoruz, satış yapıyoruz demektir. Öyle bir ev olsun ki, başka kimsede olmasın, diyen müşterilerim oluyor. Gerek olursa Salvarani’den muftak hatta İtalyan kalorifer firmalarından radyatör de getirtebiliyoruz."

Living Concept, bir evin gerekirse inşaat aşamasından başlayarak projelendimesini yapıyor. Perdelerin seçimine bile yardım ettiği oluyor. Living Divani, Baxter, Seven, Arflex, Rivolta, Bonaldo, Acerbis, Casamania ve Move gibi markaların model çeşitliliği, kombinasyon sayısını da artırıyor. Ermiş, bazen bir evde 29 markanın 15’ini kullandıklarını söylüyor.

Ölçü alınıp yerleşim projeleri çıkarıldıktan sonra ürünler İtalya’dan 8-12 hafta arasında geliyor. Living Divani gibi bazı markalar 6, hatta 4 haftada bile ürünü gönderebiliyor. Living Concept’te değişik tasarım üreten firmalar da var. Ayrıca özel projelerde kullandıkları katalogları da bulunuyor. Hiçbir zaman shworoom’da sergilenen ürünü almayan müşteriler için de kataloglarını devreye sokuyorlar.

Living Concept’ten ev döşemek kaça çıkar, diyorum, "iyi bir salonu 20 bin Euro’ya çıkarabilirsiniz" diyor, Ermiş. Ama müşterinin seçimine göre aynı metrekareyi 160 bin Euro’ya da çıkardıkları olmuş! Ayten SERİN

İTALYA İLE AYNI FİYAT

"Mağazamızda AB kuralları geçerli. İtalya’ya gitseniz Living Divani’nin etiketinde ne yazıyorsa, bu mağazada da aynı fiyat var. Bu avantaj Türkiye’de normalde satmamız gereken rakamdan yüzde 40, hatta bazı ürünlerde yüzde 50 daha ucuz.

HANGİ MARKALAR VAR?

Baxter: Avangard ve lüks görünümlü. Deri ve kürkün zıtlığını kullanıyor.

Seven: 40 yıldan uzun süredir çalışan firma; tasarım, stil ve konforun birleşimine fonksiyonellik eklemeyi amaçlıyor. Standart gibi görünüp, detaylarda ve estetikte fark yaratmaya çalışıyor. Farklı malzemelerle sade ve şık mekanlar yaratıyor.

Arflex: 1948’de kurulan Arflex’in tasarımcıları arasında Albini, De Carlo, Belgiojoso, Peressutti, Roger, Carboni, Pulitzer, Menghi, Carlo Colombo, Casati, Spadolini gibi isimler yer alıyor.

Rivolta: Deriyi keskin, net hatlar ve yumuşak dönüşlerle kullanıyorlar. Dünyada en ince deriyi kullanan firmalardan.

Bonaldo: Değişik ülkelerden dizaynları bir çatı altında buluşturuyor.

Acerbis:
Işığı sıkça kullanıyor. Özellikle duvar ünitelerinde iddialı.

Casamania: Tasarımlarının heykelsi formları; yenilikçi materyalleri ve renkleri ile eğlenceli bir çizgisi var. Ev ofis ve bahçeler için renkli pop art ürünleri var.